3 feb. 2008

Sail online!

Jag måste göra lite reklam för sailonline.org, grymt kul och jäkligt lätt att komma igång. Bara att registrera sig, tanka hem ett program och sen är det bara att köra.

Just nu har jag 5,2 nm kvar till målet i Marstrand i Göteborg offshore race. Missade starten med två och en halv timme och kom iväg som 127a, plockade ett fint skift på kryssen sydväst mot Skagen och rundade som 102a. Tyvärr var jag lite girig i hopp om att tjäna 0,2 knop föll jag 10-15 grader under Fladens fyr, i hopp om att ett vindskift skulle lyfta mig tillbaka. Icke, tappade två placeringar och i ivern att inte förlora mer mark råkade jag ställa in kontrakurs i kanske en minut och tappade en placering till. Ställde väckaklockan på halv två för att runda Fladen låg då typ 89a, la då kompass kurs 345 grader rakt på målet, så dock inte att det låg en ö ivägen som jag fastnade på. På benet mellan Skagen och Fladen låg jag och körde mot "SK95SWE8" och "GER3791" de slutade runt 60. Nåja, jag grejar topp hundra iaf....

Inga kommentarer: