23 feb. 2007

Upp en viktklass!

Som många säkert redan listat ut så var jag på nedan nämnda pub förra fredagen. Har haft fullt upp med plugget så rapporten kommer först nu. Den suddiga bilden på Skota föreställer... Ni förstår säkert. Till vänster på bilden syns min käre vapendragare Olle.
Under kvällen dök den mycket sympatiska Martin upp, stolt ägare av SK 30 SWE-219 Malin. Åter igen väcktes iden att göra en liten satsning mot Europacupen på jubileet i Saltsjöbaden 2008 (Skärgårdskryssarregeln firar 100 år). Låter det mossigt? Det är det inte, det pirrar till i kroppen när jag tänker på att få möta ett gäng resursstarka tyskar mfl. För mig ger det hela en känsla av lite mini IACC.

Som grädde på moset är Malin ritad av, en av mina idoler, Arvid Laurin! En man som vågade gå kraftigt emot strömmen med ett tänk långt före sin tid. Malin är ett grymt bra objekt och med lite förändringar skulle det hela bli perfekt.

  • Ett bra system till storskotstravaren
  • Högre durk för att lättare komma upp på däck
  • Kevlarstorsegel + ev fiol
  • Ny mastfot, för att tippa fram masten mera
  • Lite djupare försegel kanske
  • Sist men inte minst min nya favorit, reducera luftmotståndet så mycket det går

Hoppas bara att resten av team Chadrak är med på noterna oxå.

1 kommentar:

Patrik Stenberg sa...

Toppen Jocke! Hoppas verkligen att ni får till det hela. En satsning mot Europa Cupen är stort. Du kanske vill komma på 30-klubbens årsmöte nästa vecka och prata om saken.