11 apr. 2007

Skärpning!

Var ute på min vanliga surfrunda på nätet (Skota, Blur & regatta ) . Då jag till min förvåning får se min egen blogg på Peter Gustavssons (blur) tipssida över bloggar. Jag känner nu pressen ytterligare att öka inläggs frekvensen betydligt....


Foto från Tobias Störkle

Nåja som en liten nyhet kan jag meddela att vi nu har haft ett första möte med alla i besättningen på Malin till Europa cupen 2008. Det här projektet har alla förutsättningar man skulle kunna drömma om. Till att börja med en snabb båt som jag tror ännu inte visat sin fulla potential... Tillgång till kompletta verkstäder (trä, plast&metall) för alla tänkbara reparationer/förändringar av båten.... Fria kranlyft för bottentvätt på flera ställen.... Eget segelmakeri (Martins pappa Bertil har en egen plotter samt segelmakeri) plus en rad ideer om förändringar på seglen.... En bo-båt i form av en Omega 34 samt om det kniper en M30....


Går man sedan över till human-kapitalet blir det inte sämre. Jag själv fick äran att styra, det som jag nog är allra bäst på och älskar att göra. Att få känna farten i händerna och koncentrera mig på att driva båten maximalt är något jag aldrig tröttnar på.... Olle, min käre vapendragare, det är inte många ord som behövs för att vi ska förstå varandra till 100%, han är dessutom grymt uthållig och urstark.... Martin, den "glade båtägaren", tror jag är en riktig klippa och enorm tillgång för snabb och effektiv båthantering.... Jonas, fördäckare. Vi träffades för första gången men det kändes direkt som att personkemin kommer att klaffa. Gav ett mycket ambitiöst och seriöst intryck, drev tex igenom ett träningsprogram ( något som jag ägnat mig på tok för lite åt i min seglingskarriär) .


Sammanfattningsvis ett drömprojekt.....

1 kommentar:

Blur sa...

Skyll dig själv :-)

Och välkommen till bloggträsket!