10 juni 2007

Tungt!

Slutresultatet på Forsbergs minne blev typ 10-13-3-14-DNS. Placeringen vet jag ej då vi packade ihop och åkte hem i förtid. Vet heller inte om det blev nån femte segling då det var helt blankt när vi satte oss i bilen, men det var en och halvtimme kvar till tidpunkten för sista start. Det är emot mina principer att inte fullfölja men det kändes inte ett dugg lustfyllt att köra en segling till. Olle var dessutom ganska stressad att komma hem. Vilket gjorde att jag inte kunde slappna av, utan seglingen blev väldigt krampaktig rent mentalt. I kombination med det olidliga vädret, dåligt med vind och mycke motorbåtssvall var det jätte jobbigt.


Det ligger nära till hands säga nåt i stil med "man kan inte segla där det växter näckrosor i stränderna". Men en titt i resultat listan visar att det är samma båtar i topp som vanligt och det här är också kappsegling. Så ännu en gång kan jag konstatera att jag inte är bättre än jag är. Så fort jag får för mig att det räcker med att ställa ut båten på banan och resultaten kommer av sig själv blir det ett hårt fall från de rosa molnen ner i asfalten........

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kan bara hålla med. Det var blytungt och segt som en gel! Mycket imponerande att Daniel Mattsson kunde ha sån tumme med vindstråken hela tiden.

Vi är nog inte riktigt fulltränade än, trots allt.

Hä bar å hem å bryt ihop å kom igen.

Pelle