12 feb. 2007

Seahorse!

Pulsen stiger alltid lite när jag kommer hem utmattad från all korvstoppning och upptäcker att ett nytt nummer av tidningen landat på hallmattan. Tidningen är verkligen ngt att bita och en artikel kan behövas läsas två-tre gånger innan det klickar. Tidigare då jag köpte lösnummer hände det en gång att jag försjönk så djupt i en artikel redan på tunnelbanan på väg hem att jag missade att kliva av tåget.

Jag måste säga att de svenska båttidningarna börjar sjunka till en pinsamt låg nivå. De börjar bli lite som "Äntligen Hemma". Mer fokus på Martin Timell än det det han bygger. Samtidigt som det lilla tekniska de skriver om är fyllt med så mycket fel, att trovärdigheten helt försvinner.
Fast det är klart att de är inte alla som är lika vilse som jag....

Nu måste jag stålsätta mig för att inte stanna hemma imorgon förmiddag och läsa.

1 kommentar:

Christoffer hellman sa...

håller helt med om att dom svenska båttidningarna suger! brukar läsa farsans tidningar där det står hur mkt som helst om nya bavaria modellerna och andra skitbåtar. hur kul är det?